Ecco un’attività semplice e divertente per ripassare i colori, alcuni verbi di movimento e l’uso di can. L’insegnante distribuisce agli alunni la scheda allegata e comincia la conversazione: Insegnante: Can you run Riccardo? Alunno: Yes, I can run. Insegnante: Show me… Insegnante: Can you run Anna? Alunno: Yes, I can run. Insegnante: Show me… E così via con molti alunni. Insegnante: Riccardo can run, Anna can run…I can run, Podd number 1 can run and it’s green, colour it green. La stessa struttura si segue per tutti gli altri Podd della scheda alternando la conversazione e le attività di movimento alla coloritura della scheda. Podd 2 skip the rope orange Podd 3 dance blue Podd 4 walk yellow Podd 5 laugh pink Podd 6 hop purple Podd 7 jump brown Alla fine l’insegnante chiama i vari colori e gli alunni eseguono i movimenti o viceversa dice i movimenti e gli alunni dicono i colori o il numero del Podd corrispondente.
Here is a simple and amusing activity to revise colours, verbs of movement and the use of can. The teacher gives to the pupils the attached photocopy and begins the conversation. Teacher: Can you run Riccardo? Pupil: Yes, I can run. Teacher: Show me… And so on with a lot of pupils. Teacher: Riccardo can run, Anna can run…I can run, Pod number 1 can run and it’s green. Colour it green. We follow the same structure for all the other Podd of the photocopy alternating the conversation and the activities of movement with the colouring of the photocopy. Podd 2 skip the rope orange Podd 3 dance blue Pod 4 walk yellow Podd 5 laugh pink Podd 6 hop purple Podd 7 jump brown. In the end the teacher says various colours and the pupils do the movements or viceversa the teacher says the movements and the pupils say the colours or the number of the Podd.